Zarządzanie promocjami – efektywna sprzedaż w aptece!

Stosowanie promocji w aptece pozwala pozyskać nowych klientów oraz sprawia, że kliencie zechcą do niej powrócić kolejny raz.

Możemy zbudować promocję polegającą na podarowaniu klientowi, który odwiedza aptekę darmowy dodatek do zakupu np. żel antybakteryjny do kremu do twarzy. Ważne, aby umieścić w aptece w widocznym miejscu komunikat dotyczący danej promocji, dzięki czemu nie będzie ona uciążliwa dla personelu, przyniesie efekt w postaci zwiększonej sprzedaży i zadowoli klienta.

W przypadku leków nie możemy stosować tego mechanizmu, ale duże powodzenie przyniesie obniżenie ceny, zwłaszcza sezonowe, np. możemy obniżyć cenę późną jesienią preparatu Strepsils.

Promocje w aptece nie muszą być tylko związane z korzyścią za zakup. Można zastosować inne działania, dzięki którym klient będzie chciał wrócić do apteki. Dobrze sprawdza się prezentowana co tydzień lista 10 najpopularniejszych/najbardziej polecanych preparatów lub zorganizowanie dla pacjentów badania wzroku, diagnoza stanu skóry itp. Bardzo przyciągającym elementem jest umieszczenie koszu z cukierkami na ladzie. Nie trzeba wszystkiego stosować na raz. Ważne, aby w aptece zawsze pojawił się element przyciągający klienta. Najlepiej sprawdzają się cotygodniowe akcje.